Hoe het begon

Naam: Leen Seminck
Functie: oprichtster en CEO van Strak Plan, Strak Plan Label & Penstripe_
Passies: Voeding, gezondheid & copywriting

4 jaar geleden begon mijn carriére met Strak Plan - mijn eigen online diëtistenpraktijk.
Sindsdien helpen we iedere dag nieuwe Strak Planners naar een gezonde(re) levensstijl.

De eerste jaren fysiek in de praktijk, later volledig online.
Onder andere online cursussen werden gemaakt en maakten van de praktijk een online diëtistenpraktijk.
En toen kwam het punt dat er productteksten uit het klavier moesten vloeien.
Tegelijkertijd ook het punt waarop twijfels de kop op staken.
Het product was echt fantastisch, maar waarom verkocht het amper?

Het gaat over jouw toekomstige klant, niet over jou

Je hebt een fantastisch product gemaakt en wil dit aan de man brengen.
Enthousiast als je bent, spuw je een tekst uit je vingers op je klavier.
Gaande van ‘ik maakte dit product’, ‘ik ben zo blij dit gemaakt te hebben’,… Ikke, ikke, ikke.
Dit was één van de vele tips & tricks die aan het licht kwamen bij het verdiepen in het copywriten.
Teksten schrijf je voor jouw toekomstige klant en lossen hun probleem op.
Is er geen probleem, verzin er dan gerust één? Nee, echt.
Laat jouw klant in één oogopslag weten wat hij of zij aan jou product heeft- what’s in for me?

Kleine aanpassingen, grote impact

In mijn online diëtistenpraktijk, Strak Plan, kan je terecht voor consultaties en online cursussen.
De focus ligt op kleine aanpassingen in jouw levensstijl.
Hiermee helpt Strak Plan gemiddeld 200 mensen per jaar naar een gezonde levensstijl. 

Ook bij Penstripe_ weten we dat kleine aanpassingen een wereld van verschil maken.

Bij Strak Plan vind je deskundigen op vlak van voeding en dieet.
Dit wordt dan:
»» Strak Plan | voedings-en dieetdeskundigen.

Met een duidelijk call to action 30% meer verkoop in de webshop

Een SEO-optimalisatie later van zowel de blogs als de productomschrijvingen steeg de verkoop met zo’n 30% in de webshop.
Het lag dus niet aan onze producten.

Veel informatie uit psychologische opleidingen

Het volgen van de opleidingen Sportpsychologie, bijscholing tot ACT-therapeute en de specialisatie in begeleiding van personen met een eetstoornis hielpen bij het begrijpen van copywriting.
Want copywriting heeft ook iets psychologisch.
Je plaatst je in je lezer zijn schoenen.
Hoe denkt hij, hoe leest hij, wat wil je dat hij doet na het lezen? 

Om het met een quote van Sigmund Freud, grondlegger van de psychoanalyse, te zeggen:
“Dreams are often most profound when they seem the most crazy.”


Van voeding-en dieetdeskundige naar de psychologie naar het copywriting.
Durf jij jouw tekst te laten schrijven door de pen achter Penstripe_ ?

Strak Plan

Strak Plan

Online diëtistenpraktijk & online cursussen
www.strak-plan.be

Instagram

Strak Plan Label

Ondersteuning & advies horeca/catering  
info@strakplanlabel.be

Penstripe_

Content creator/ 
copywriting voeding & gezondheid

Officiële partner van

Christelijke Mutualiteit
Sodexo
Zusto
TableFever